انواع کابل فشار ضعیف

انواع کابل برق فشار ضعیف (که به آن سیم کشی ساختار یافته نیز گفته می‌شود) سیم کشی مناسب برای فناوری‌های زیرساختی مانند تلفن، سیم‌های امنیتی، هشدار آتش، اینترکام، اینترنت و غیره به جریان کمتری احتیاج دارد. کابل کشی فشار ضعیف برای یک کسب و کار ضروری است زیرا آن‌ها بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های فناوری آن را اداره می‌کنند. از آنجایی که کابل کشی با فشار ضعیف نیازی به نصب توسط یک متخصص برق ندارد، اشخاص می‌توانند این کابل‌ها را نصب نمایند.

کابل فشار ضعیف را به راحتی می‌توانید در پیچیده شبکه‌های کامپیوتری، رابط مشتری، ویدئوی HD، صدا و کابل کشی Wi-Fi نصب و پیاده سازی نمایید. علاوه بر این، سیم‌های کابل کشی داده‌های فشار ضعیف دارای مشخصات ظریفی هستند که می‌توانند زیرساخت‌ها را تحت فشار قرار دهند. برای مشاهده انواع لیست قیمت سیم و کابل روی آن کلیک کنید.

انواع کابل فشار ضعیف

کاربرد کابل فشار ضعیف

کابل‌های برق با ولتاژ پایین از رسانای سفت، محکم یا رشته ای، مسی و آلومینیومی ‌و رساناهای مسی انعطاف پذیر (لخت یا روکش دار) ساخته می‌شوند. ترکیباتXLPE ،PVC  LSF/LSOH و الاستومر ترکیبات اصلی عایق و محافظ این نوع کابل‌ها هستند. سیم‌ها یا نوارهای فولادی (یا آلومینیوم برای کابل‌های تک هسته ای) ممکن است در زیر غلاف بیرونی اعمال شوند و حفاظت مکانیکی بیشتری را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توان کابل‌هایی برای کاربردهای خاص، بدون‌هالوژن، مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر آتش و با انتشار دود کم تهیه کرد.

سیم کشی ولتاژ پایین اغلب برای زنگ درهای هوشمند، تلفن، کنترل درب بازکن گاراژ، ترموستات گرمایش و سرمایش، روشنایی منظره، سنسورها و کنترل‌های سیستم هشدار دهنده (دوربین‌های امنیتی، سنسورهای حرکت)، سیم کشی‌های صوتی و تصویری (سیستم‌های صوتی فراگیر صدا، کابل) استفاده می‌شود. تلویزیون، سیستم‌های مخابره داخل ساختمان)، شبکه اینترنت و Wi-Fi، و روشنایی LED قابل استفاده هستند.

کابل LV به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله صنایع مربوط به آب، انرژی‌های تجدید پذیر، شبکه‌های توزیع و نیرو، نیروگاه‌های هسته‌ای و حرارتی، فرودگاه‌ها، دریایی، دفاعی، مخابرات، آسیاب‌های بادی، ساختمان، معدن، دریایی، برنامه‌های کاربردی، سیم کشی ساختمان، استفاده می‌شود. راه آهن، اتوماسیون، صنایع سمعی و بصری و تولیدی نیز موارد دیگری هستند که کابل فشار ضعیف در آن استفاده می شود.

2 مدل اصلی کابل برق فشار ضعیف

انواع کابل برق فشار ضعیف شامل مدل‌های زره دار و شیلد دار و با عایق پی وی سی می‌شود. برخی مدل‌های که دارای روکش عایق از جنس پی وی سی هستند به صورت تک رشته و دو رشته تولید می‌شوند. هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلف هستند. این کابل‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند و شامل موارد زیر است:

✅کابل فشار ضعیف تک رشته عایق PVC

کابل‌های کم ولتاژ (LV) کابل‌های مسی عایق PVC یا XLPE هستند که با محدوده ولتاژ کاری از 0.6/1 (1.2) تا 1.8 (3.6) کیلو ولت تولید می‌شوند و مطابق با استانداردهای IEC 60502-1 از کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) و طبق استاندارد ملی ISIRI 3569-1 از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (ISIRI) تولید می‌شوند. این کابل از سطح مقطع 1 * 1.5 تا 1 * 630 برخوردار است و قطر آن از 5.8 میلی متر به 38.3 میلی متر می‌شود.

✅کابل فشار ضعیف دو رشته عایق PVC

کابل‌های فشار ضعیف دو رشته دارای اسختار عایق از جنس پی وی سی و‌هادی از جنس مسی و روکش از جنس پی وی سی است. شامل دو رشته کابل روکش دار است. سطح مقطع این کابل‌ها از 2 * 1.5 تا 2 * 400 دسته بندی می‌شود. کابل فشار ضعیف دو رشته عایق پی وی سی از ضخامت 1.8 تا 2.9 میلی متر برخوردار است.

انواع کابل فشار ضعیف از نظر ساختار

انواع کابل برق فشار ضعیف از نظر ساختار

کابل فشار ضعیف از نظر ساختار به سه دسته تقسیم می‌شوند. هر یک از این موارد برای شرایط محیطی مختلف قابل استفاده هستند و دارای قیمت‌های مختلف هستند. کابل فشار ضعیف معمولی و کابل فشار ضعیف زره دار و شیلد دار سه دسته مهم از این کابل‌ها محسوب شده و دارای پایداری بالایی هستند. برای مکان‌هایی با تنش مکانیکی بالا گزینه مناسبی هستند. از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها می‌توان به عدم تداخل نویز در انتقال دیتا اشاره نمود. این کابل‌ها در طرح‌های متفاوت دیده می‌شوند و قیمت‌های گوناگونی دارند. برای تهیه و خرید و استعلام قیمت دقیق با ما در تماس باشید.

در صورتی که می‌خواهید بهترین و برند سیم و کابل فشار ضعیف را برای پروژه خود برگزینید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.

کابل فشار ضعیف معمولی

کابل فشار ضعیف معمولی تحت عنوان کابل NAYY خوانده می‌شود. کابل آلومینیومی‌ فشار ضعیف بدون زره به صورت تک رشته و پنج رشته تهیه و تولید می‌شوند. از سطح مقطع مختلف تا 630 میلی متر برخوردار هستند. این کابل‌ها بدون زره هستند و در برند‌های مختلف تهیه و تولید شده اند. این کابل برای ولتاژ‌های 300 تا 3000 ولت استفاده می‌شود. دامنه گستره این کابل‌ها تهیه و تولید می‌شوند و برای اتصالات مختلف استفاده می‌شوند.

این کابل‌ها کم دود هستند و بدون‌هالوژن تولید می‌شوند. از مقاومت بالایی در مقابل اشعه ماوراء بنفش برخوردار هستند و در مقابل جانوران موذی کاملا مقاوم اند. این کابل‌ها طبق استاندارد IEC60502-1,VDE0271,ISIRI3569 تولید می‌شوند.

برای آشنایی با کابل افشان و انواع آن کلیک کنید!👈🏻 کابل افشان

کابل فشار ضعیف زره دار

این کابل‌ها شامل موارد مختلف است و از طریق کد‌های اختصاری شناخته می‌شوند. این کابل‌ها شامل موارد زیر است:

🔹کابل NYRY: کابل فشار ضعیف مسی با زره مفتولی: این کابل‌ها دارای زره مفتولی است و از ورود نویز و جانوارن موذی جلوگیری می‌کند. مقاومت بالایی دارند و از عمر طولانی بهره مند هستند.

🔹کابل NAYRY: کابل فشار ضعیف آلومینیومی‌با زره مفتولی هستند و به صورت تک رشته و چند رشته تولید شده اند. در رنگ‌های مختلف سبز و آبی و سفید و قرمز موجود هستند.

🔹کابل NA2XBY: کابل فشار ضعیف آلومینیومی‌با عایق XLPE و زره نواری هستند و به صورت مختلف تهیه و تولید می‌شوند.

🔹کابل NA2XSY: کابل فشار متوسط آلومینیومی‌تک رشته بدون آرمور از جمله کابل‌هایی هستند که دارای مقاومت بالا بوده و امکان نصب در زیر خاک را دارند.

🔹کابل NA2XSYRY: کابل آلومینیوم زره دار فشار متوسط تک رشته با زره مفتولی: این کابل‌ها دارای‌هادی از جنس آلومینیومی‌ است و پوشش میانی آن از حنس پی وی سی است. زره سیمی‌یا نواری روی آن کشیده شده است و به رنگ‌های قرمز و سبز دیده می‌شود.

🔹کابل NA2XSEYBY: کابل کراسلینک آلومینیومی‌سه رشته با آرمور نواری از بهترین کابل‌های فشار ضعیف زره دار هستند. این کابل‌ها برای موارد مختلف مانند دفن در زمین و نصب در داخل تاسیسات استفاده می‌شوند.

هر یک از این کابل‌ها در محل‌هایی که احتمال آسیب مکانیکی وجود داشته باشد قابل استفاده می‌باشد.

کابل فشار ضعیف زره دار

برای خرید بهترین ها همیشه به روز باشید!

به روزترین لیست قیمت سیم و کابل کسری

سیم و کابل خراسان افشارنژاد

کابل فشار ضعیف شیلد دار

محافظ کابل ولتاژ پایین روشی کارآمد برای مدیریت تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را ارائه می‌دهد. تمام کابل‌هایی که سیگنال‌های الکتریکی را حمل می‌کنند، انرژی الکترومغناطیسی را به محیط اطراف خود تابانده یا نشت می‌کنند. به همین ترتیب، کابل‌هایی که در ناحیه‌ای قرار دارند که انرژی الکترومغناطیسی در آن وجود دارد، می‌توانند انرژی ناخواسته را “همانطور که یک آنتن سیگنال‌های رادیویی را دریافت می‌کند” دریافت کنند. اگر انرژی الکترومغناطیسی به درستی مدیریت نشود، ممکن است مشکلاتی بوجود آید. به عنوان مثال، مدارهای کنترل فرآیند ممکن است خراب شوند یا کامپیوترها قفل شوند.

شیلدها کابل را در برابر EMI محافظت می‌کنند و به مهار هرگونه EMI تولید شده توسط کابل کمک می‌کنند. اثربخشی سپر بستگی به نوع سیگنال منتقل شده توسط کابل و نوع سپر دارد.

🔶از انواع شیلدها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آلومینیومی
  • پلاستیکی
  • مسی
 

کابل فشار ضعیف شیلد دار در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید شده اند و انواع گوناگونی دارند. جنس‌هادی در این کابل‌ها از مس آنیل شده بدون اندود و قلع اندود و آلومینیومی‌ است. عایق به صورت کلی از پلی اتیلن است و حفاظ فلزی آن شامل سیم مسی کانسنتریک، نوار مسی، شیلد بافته شده از آلومینیوم است. این کابل‌ها در مقابل جانوران موذی مقاوم هستند و ضد روغن و هیدروکربن‌ها هستند.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *