کابلشو بی متال

یکی از بهترین راه ها برای انتقال جریان از سیم ها و کابل های آلومینیومی، استفاده از کابلشو بی متال است. برای اتصال یک هادی از جنس آلومینیوم به یک شینه از جنس مس از کابلشو بیمتال استفاده می شود. علت استفاده نکردن از کابلشو مسی و یا کابل آلومینیومی به این دلیل است که در اتصال بین دو فلز غیر همنام به مرور زمان عمل اکسیداسیون صورت می گیرد و بهتر است از فلز همنام در این اتصال ها استفاده شود و کابلشو بیمتال این امکان را فراهم می کند .در شبکه های توزیع، انتقال صحیح جریان همواره اهمیت بسیار زیادی دارا می باشد. برای انجام این کار کابلشوها و سرسیم های مختلفی تولید و عرضه می گردند.این نمونه از کابلشوها برای سطوح دارای مقطع دایره و نیم دایره در شبکه های انتقال مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که کابلشوها یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای ایجاد و برقراری اتصال به کلید اتوماتیک و کلید فیوز به شمار می روند.

کابلشو بی متال

مشخصات کابلشو بی متال

مقاومت الکتریکی از مهم ترین موارد در برقراری و انتقال جریان الکتریکی به شمار می رود. به همین دلیل، وجود هرگونه اتصال نامناسب و غیر اصولی در مسیر اتصال ، افزایش مقاومت الکتریکی را با خود به دنبال خواهد داشت. در نتیجه این امر علاوه بر افزایش دمای هادی،خروجی و عملکرد جریان الکتریکی نیز با مشکل مواجه می شود. برای برطرف ساختن این مشکلات و نقص های ایجاد شده در مسیر جریان اتصال، استفاده از کابلشو بی متال، از گزینه های کاربردی و مناسب تلقی می گردد. به طور کلی کابلشو بی متال ها در 2 مدل DTL1,DTL2 تولید می شود و کابلشو بی متال DTL1 در انواع سایز ها و نمره های مختلف وجود دارد دارای بدنه آلومینیومی و قسمت سر کابلشو،مسی می باشد که به وسیله دستگاه پرس کابلشو به سر سیم ها متصل می‌شود . از انواع مدل های این محصول می‌توان به مدل GTL یا اتصال دو راهی سیم یا مف هم اشاره کرد. کابلشو بی متالDTL2 تقریبا مانند مدلهای دیگر می باشد با این تفاوت که سر کابلشو در این مدل،سری گرد می باشد همچنین سر سیم های بی متال در سایز های مختلف و متنوع نظیر 16 ،25 ،35 و…تولید می شود.

مشخصات کابلشو بی متال

اهمیت استفاده از کابلشو بی متال چیست؟

در مواقعی که جریان هادی و کابلشو از دو جنس مختلف می باشند، باید از کابلشو بی متال استفاده کرد. به همین علت این نوع کابلشو، قابلیت اتصال دو فلز ناهمگون با یکدیگر را امکان پذیر می کند. در فرآیند تولید کابلشوهای بیمتال برای اتصال مفتول آلومینیوم و مس از روش جوش اصطکاکی استفاده می‌شود.در مورد کابلشو بی متال باید به این نکته اشاره نمود هنگامی که محل اتصال و جنس هادی از اختلاف هایی برخوردار باشند، احتمال خوردگی و انجام عمل اکسیداسیون بالا می رود. در چنین شرایطی و به منظور جلوگیری از خوردگی، به ویژه در زمان ایجاد و برقراری اتصال، استفاده از کابلشوهای بی متال از گزینه های کاربردی و ضروری به شمار می رود همچنین کابلشوها وظیفه ایجاد جریان میان محل اتصال و هادی کابل را بر عهده دارند  .

اهمیت استفاده از کابلشو بی متال
سخن نهایی

در این مقاله کابلشو بی متال، اهمیت استفاده از آن به همراه مشخصات و کاربرد آن به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، سیم و کابل کسری با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

به روزرسانی 31.04.01

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *