کابل افشان یا کابل انعطاف پذیر کابلی است که از بیش از یک سیم تک رشته استفاده‌ می‌کند.‌هادی مورد استفاده در کابل افشان از فلز مس ساخته شده است. همچنین عایق‌های مورد استفاده در کابل‌های سبک از جنس PVC از نوع PVC / D و برای کابل‌های افشان PVC نیز از پلیمر PVC / A ساخته شده است. این کابل کاربردهای زیادی در صنعت دارند. 

سیم مفتولی یا سیم نصب ثابت یا به اصطلاح بازار سیم خشک ، که یکی از انواع سیم و کابل است یک سیم تک رشته است که رسانای آن از فلز مس ساخته شده و عایق مورد استفاده در سیم نیز مخلوطی از پلیمر PVC است. (PVC) از پلیمر PVC / C ساخته شده است.از سیم (سیم نصب ثابت یا سیم خشک) در سیم کشی داخلی، از تابلوهای برق و توزیع کنندگان استفاده‌ می‌شود، همچنین از سیم (سیم سفت یا سیم نصب ثابت)‌ می‌توان در لوله‌ها و زیر گچ استفاده کرد.

از کابل مفتولی می‌توان برای مصارف صنعتی یا کابل کشی داخل ساختمان‌ها استفاده کرد. این نوع کابل در مکان‌های خشک و مرطوب و مکان‌های بسته استفاده ‌می‌شود. این کابل‌ها قابلیت استفاده در بتن فشرده و یا به صورت مستقیم در زیرزمین را ندارد.

برای خرید بهترین ها باید به روز باشید! 

به روزترین لیست قیمت سیم و کابل 

کاربرد کابل مفتولی

کابل مفتولی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. از جمله کاربردهای آن‌ می‌توان به مواردی مانند سیم کشی ساختمان و مصالح ساختمان ، لوله‌ها ، ایستگاه‌های توزیع برق و تابلو‌های الکتریکی اشاره نمود. این کابل‌ها در مقابل پیچیده شدن و ساییدگی کاملا مقاوم هستند.

تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی
تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی

کاربرد کابل افشان

کاربردهای کابل افشان شامل موارد بسیاری است که از جمله‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

برای خرید بهترین ها همیشه به روز باشید!

به روزترین لیست قیمت سیم و کابل کسری

7 تفاوت اصلی کابل افشان و کابل مفتولی

کابل افشان و کابل مفتولی دارای تفاوت‌های مختلفی در ابعاد و اندازه ، ساختار و نوع‌ هادی هستند. از جمله تفاوت‌های کابل افشان و کابل مفتولی، موارد زیر را‌ می‌توان ذکر کرد:

مقایسه کابل افشان و کابل مفتولی
نتیجه گیری

تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی یکی ازدغدغه های متخصصان برق است . کابل افشان و کابل مفتولی هر یک کاربردهای خاص خود را دارند اما به علت کاربردهای مشابهی که دارند بعضا به جای یکدیگر نیز استفاده می شوند. از کابل مفتولی می توان برای مصارف صنعتی و یا کابل کشی ساختمان ها استفاده کرد. کابل افشان کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد و همچنین در کابل کشی و سیم کشی ساختمان ها نیز استفاده می شود.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سیم و کابل کسری تماس بگیرید. همچنین می توانید تجربیات و نظرات خود را در خصوص تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی 28.06.00

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *