سیم افشان

سیم افشان یکی ازپرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع سیم است که در صنعت برق استفاده زیادی دارد. دارای هادی از جنس آلومینیوم یا مس است و روکشی از جنس پی وی سی دارد.

سیم افشان

🔥🔥فروش فوق العاده کابل آلومینیوم 🔥🔥

سیم افشان یک سیم چند هسته‌ای است که در حالت کلی از یک‌ رشته تشکیل می‌شود، از فلز مس آنیل ساخته شده است و با عایق پلیمری پی‌وی‌سی عایق می‌شود. موارد استفاده از سیم‌های افشان در تجهیزات الکتریکی، جداره‌های گچی، حفاظت از سیم‌هایی که نور تولید می‌کنند و فضای خشک داخل لوله می‌باشد. مشخصه بارز سیم‌های افشان انعطاف آنهاست که سبب می‌شود برای تعبیه ابزار برقی و نگهداری از منابع نوری گزینه مناسبی باشند. این سیم‌ها باید در فضای بدون رطوبت قرار بگیرند، مانند حریم داخلی لوله‌ها.

شیوه نام‌گذاری و تعیین کد، برای کابل‌های افشان فشار قوی که در حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت برق را منتقل می‌کنند، NYAF است. استاندارد وی‌دی‌ای این کدگذاری را تعیین نموده است؛ بر اساس استاندارد وی‌دی‌ای، N نشانه سلامت سیم، Y بیانگر عایق‌های به کار رفته در مجموعه که اغلب پلیمر هستند و AF نشان‌دهنده هادی افشان خواهد بود. یکی از مؤلفه‌های تقسیم‌بندی سیم‌های افشان، ولتاژ نامی آنهاست که در دو گروه قرار خواهند گرفت:

🟨 گروه اول سیم‌های افشان با ولتاژی در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت که می‌توانند در داخل لوله‌های پلاستیکی یا خرطومی قرار بگیرند و یا در زیر یا روی سطح گچ نصب شوند.

🟨 گروه دوم سیم‌های افشانی که قادر هستند ولتاژ نامی ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت را تحمل کنند؛ این گروه در ابزار برقی و حفاظت از سیستم‌های تولید نور در فضای بدون رطوبت، کاربرد داشته و مانند دسته اول می‌توانند در داخل لوله‌ها یا سطوح گچی قرار بگیرند.

فروشگاه سیم و کابل کسری

قیمت سیم افشان

قیمت این سیم هم مانند همه ی سیم‌ها و کابل‌های موجود در بازار که از مس ساخته شده تحت تاثیر نوسانات بازار قرار دارد و ممکن است یک روز قیمت بالایی داشته باشد و یک روز قیمت آن پایین بیاید و چون دارای عایقی از جنس پلیمر می‌باشد و پلیمر هم از جنس پی وی سی است، خیلی بیشتر باعث تغییر قیمت آن می‌شود.

همینطور هزینه‌های تولید آن مانند حقوق کارگران، حمل و نقل و انرژی به کار گرفته شده در تولید آن نیز قیمت این سیم را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و باعث افزایش قیمت آن می‌شود. هر سیم برق کاربرد مخصوص به خود را دارد و برای هر وسیله‌ای به تناسب آن وسیله طراحی و استفاده شده است، مثلاً برای وسایل برقی یا کلیدهای برق و…. برای هر وسیله باید متناسب با آن از سیم برق استفاده کرد تا از بروز آتش سوزی جلوگیری کند که این سیم و کابل‌های استفاده شده می‌تواند سیم افشان باشد.

این سیم هم مانند همه ی سیم‌ها و کابل‌های دیگر از یک‌هادی و روکش عایق ساخته شده است و تنها موردی که آن را از دیگر سیم‌ها متمایز می‌کند نوع‌ هادی به کار رفته در ساخت آن است. در ساخت این سیم‌ها از مس و آلومینیوم استفاده شده است و جنس عایق به کار رفته در آن‌ها پی وی سی است. بعضی ازافراد سیمی را که از جنس مس ساخته شده است از سیمی که از جنس آلومینیوم ساخته شده بیشتر قبول دارند و می‌گویند که رسانای بهتری دارد چون سیمی که ازآلومینیوم ساخته شده زودتر با اکسیژن موجود در هوا مخلوط می‌شود و باعث زنگ زدگی آن می‌شود و همین علت باعث می‌شود که این نوع سیم طول عمر کمتری داشته باشد.

کاربرد سیم افشان

سیم افشان یک سیم انعطاف‌پذیر است، به همین دلیل برای نگهداری از سیستم‌های روشنایی و نصب وسایل الکتریکی از آن استفاده می‌شود. باید گفت که با توجه به کاربرد مورد نظر باید نوع سیم را انتخاب کرد. به این ترتیب از سیم مناسب برای هر موقعیتی به کار گرفته می‌شود، به گونه‌ای که محیطی که در آن قرار می‌گیرد، به طور کامل خشک باشد. به عنوان مثال در صورت قرار گرفتن در زیر یا روی گچ و یا درون لوله‌ها، مشکلی به وجود نمی‌آید.

سیم‌های افشانی که درون لوله‌های خرطومی و پلاستیکی قرار می‌گیرند، بیشتر در ولتاژی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت هستند. بیشترین سطح مقطع در نظر گرفته شده برای آن‌ها یک میلی‌متر مربع است. سیم افشان از جمله سیم‌های پرکاربرد موجود در بازار است. از این نوع سیم‌ها برای نصب ثابت و به عنوان سیم رابط می‌توان در تابلوهای فرمان، ماشین‌ آلات و داکت زیر زمینی به کار گرفت. در واقع انعطاف سیم برای کاربردهایی که گفته شد، باید خیلی زیاد باشد و این سیم بیشترین انعطاف را در بین انواع دیگر سیم دارد. در صنعت ساختمان سازی، تاسیسات و همچنین وسایل الکتریکی سیم افشان را به کار می‌گیرند به این ترتیب در سیستم‌های روشنایی و وسایل برقی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

کاربرد دیگر آن در تجهیزات الکتریکی اتاق‌های خشک، کلید و تابلوهایی که ولتاژ تعیین شده برای آن‌ها ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت است، می‌توان نام برد که کمترین سطح مقطع در نظر گرفته شده در آن‌ها یک میلی‌متر مربع است. سیم های افشان در ساختمان سازی، آلات موسیقی، ابزارآلات صوتی و تصویری و … نیز کاربرد دارند. سیم افشان را می‌توان در زیر گچ یا داخل لوله قرار داد، ولی امکان قرارگیری آن‌ها در کانال‌های کابل کشی یا مخازن و سینی کابل‌ها به صورت مستقیم وجود ندارد. استفاده از سیم افشان در تاسیسات ساختمان سازی برای برق رسانی در سطح وسیعی صورت می‌گیرد، با این وجود مشتریان بالقوه زیادی دارد.

برای خرید انواع کابل افشان با قیمت استثنایی اقدام کنید!🔥👈🏻 کابل افشان

سیم و کابل
انواع سیم و کابل

فروشگاه سیم و کابل کسری عرضه کننده انواع سیم و کابل با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

خرید سیم افشان از برترین برند

ویژگی سیم افشان

مهم ترین و قابل توجه ترین ویژگی این سیم انعطاف پذیری و مقاومت زیاد آن است که باعث شده در محیط‌هایی که سیم‌ها از تحرک زیادی برخوردار هستند از آن‌ها استفاده شود. از این سیم‌ها در ساخت آلات موسیقی هم استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان ولتاژ اسمی، ضخامت و قطر مفتول ‌هادی را نام برد.
نکته مهمی که در رابطه با این سیم وجود دارد این است که حتماً دقت کنید که سیم اصلی خریداری شود.

اگر شخصی نتواند تشخیص دهد که سیم اصلی و استاندارد است یا نه و سیم غیر استاندارد خریداری کند ممکن است عواقب خطرناکی در انتظارش باشد و آسیب‌های غیرقابل جبرانی بزند. این سیم در عالی ترین حالت ممکن هم که باشد طول عمر زیادی ندارد و زود از بین می‌رود. مهمترین نکته تشخیص سیم استاندارد از غیر استاندارد رسانا بودن آن است. سیم اصلی از جنس مس و آلومینیوم می‌باشد و‌هادی خوبی است، اما در سیم غیر استاندارد از مس و آلومینیوم کمتری استفاده شده است.

در خرید سیم‌های افشان حتما دقت کنید که بر روی آن ISIRI نوشته شده باشد و روکش آن دارای ضخامت خوبی باشد که برای تشخیص آن می‌توانید قسمتی از سیم را لخت کنید و با میکرومتر اندازه بگیرید. تعداد رشته‌های مسی به کار رفته در آن نیز مهم می‌باشد. بعد از لخت کردن سیم اگر انتهای آن زرد و درخشان بود سیم اصلی است.

سایز بندی سیم افشان

سیم‌های افشان موجود در بازار، در سایز و اندازه‌های گوناگون بر حسب کاربرد مورد انتظار آن به تولید می‌رسند. به این ترتیب در محیط‌های مختلف نمی‌توان هر نوع کابلی را مورد استفاده قرار داد. باید میزان جریان عبوری کابل و سایز آن را در نظر داشته باشید. در واقع این سایزبندی‌ها برای جلوگیری از افت ولتاژ و انتقال جریان به صورت مطلوب انجام خواهد شد. یک سری اعداد و ارقام روی کابل نوشته می‌شود که نشان‌ دهنده سایز بندی قسمت‌های مختلف در انواع کابل است. با توجه به مواردی مثل سطح مقطع، تعداد هادی و سیم نول کابل که روی آن درج شده است، سایز کابل تشخیص داده می‌شود. ابتدا تعداد رشته (سمت چپ) و پس از آن سطح مقطع سیم هادی (سمت راست) برای مشخص کردن کابل درج می‌شود.

به عنوان مثال کابل 4*2 به این معنی است که دو رشته هادی با سطح مقطع ۴ در این کابل وجود دارد. در صورتی که عدد دیگری بر روی کابل مشاهده کردید، نشان دهنده استفاده رشته نول در کابل است. عدد 380+160 نیز به معنای وجود ۳ رشته هادی و سطح مقطع ۸۰ میلی‌متر کابل است. عدد ۱۶۰ نیز نشان دهنده سطح مقطع رشته نول موجود در کابل است. سیم‌های فاز و نول به صورت چند رشته داخل کابل قرار می‌گیرند که سطح مقطع‌های مختلفی دارند که از نوع تخت و حداقل سایز در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۱۶ است. همچنین می‌توان گفت که سیم نول در اکثر مواقع دو مرتبه از سیم فاز اندازه کمتری خواهد داشت. بنابراین دسته بندی‌های تعیین شده برای سایز کابل‌ها و سیم‌ها به صورت ۰.۵، ۰.۷۵، ۱، ۱.۵، ۲.۵، ۴، ۶، ۱۰، ۱۶، ۲۵، ۳۵، ۵۰، ۷۰، ۹۵، ۱۲۰، ۱۵۰، ۱۸۵، ۲۴۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ بر اساس سطح مقطع انجام شده است.

سیم افشان مسی

هادی سیم افشان مسی؛ از جنس مس می‌باشد. مس فلزی با مقاومت بالا در مقابل حرارت است و توانایی انتقال جریان الکتریکی با سرعت بالا را دارد. رنگ آن به صورت شفاف است و بدون تیرگی و سفیدی می‌باشد. وزن سیم افشان مسی نسبت به نمونه‌های آلومینیومی ‌بیشتر است و به همین دلیل از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد.

این سیم مناسب سیم کشی برق ساختمان‌ها و مصارف عمومی ‌است. از میزان انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی تولید می‌شود. به صورت حلقه‌های 500 و 1000 متری به فروش می‌رسد. برای تهیه و خرید انواع سیم افشان مسی با ما در تماس باشید. این سیم در برند‌های مختلف تهیه و تولید شده است. لذا برای خرید به نمایندگی‌های معتبر مراجعه نمایید.

سیم افشان مسی
سیم افشان آلومینیومی

سیم افشان آلومینیومی

سیم افشان آلومینیومی ‌همانطور که از نامش مشخص است؛ دارای‌هادی از جنس آلومینیوم می‌باشد. جنس روکش آن‌ها از پی وی سی است. سیم افشان آلومینیومی ‌دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

این سیم‌ها دارای وزن سبک‌تری نسبت به مدل‌های مسی هستند. از انعطاف پذیری کمتری برخوردار بوده و در مقابل حرارت مقاومت کمتری دارند. این سیم‌ها به صورت توکار و روکار قابل استفاده هستند. جایگزین بسیار خوبی برای سیم‌های مسی هستند.

این فلز در مقابل خوردگی و اکسیده شدن مقاومت کمی ‌دارند و ممکن است در اثر فشار اتصالات؛ حادثه آفرین باشند. این سیم‌ها در ابعاد و‌اندازه‌های مختلف وجود دارند و برای تهیه و خرید آن می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

برای خرید انواع کابل خشک با قیمت استثنایی همین الآن اقدام کنید!🔥👈🏻 کابل خشک

quality
بالاترین کیفیت

کیفیت در فروشگاه سیم و کابل کسری حرف اول را می‌زند و هدف اصلی ما ارائه با کیفیت ترین محصولات موجود به شما عزیزان می‌باشد.

price
مناسب ترین قیمت

قیمت مناسب یکی دیگر از اهداف اصلی فروشگاه سیم و کابل کسری است تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم باکیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت ها به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم.

ارسال سریع
ارسال سریع

زمان یکی دیگر از ارکان مهم در فروشگاه سیم و کابل کسری می‌باشد. تمامی محصولات سفارش داده شده در سریع ترین زمان ممکنه بدون کوچک ترین آسیبی به دست مشتریان عزیز می‌رسد.

بهترین برند عرضه کننده سیم افشان در سال 1400

برندهای سیم و کابل از جمله معیار‌های مهم انتخاب و خرید محصولات سیم کشی ساختمان هستند. لذا با معرفی 7 برند عرضه کننده سیم افشان در سال 1400 با ما همراه باشید.

🟡 سیم و کابل البرز الکتریک نور(لینکو) : یکی از برندهای محبوب عرضه کننده سیم افشان در سال 1400 است. این برند؛ ایرانی است و دارای بیش از چند سال سابقه تهیه و تولید سیم و کابل می‌باشد. سیم افشان برند البرز الکتریک نور مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی تهیه و تولید می‌شود.

🟡 سیم و کابل سیمیا: برند سیمیا از جمله برندهایی است که محصولات متنوعی در حوزه سیم و کابل تولید و عرضه می‌کند. این برند سیم افشان را با دو‌هادی مسی و آلومینیومی‌ عرضه می‌کند و آن‌ها در حلقه‌های 100، 200 تا 1000 متری به فروش می‌رساند. ضخامت سیم افشان برند سیمیا مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی در بازه ی 0.7 تا 2.8 میلی متر قرار دارد. رنگ بندی سیم‌ها شامل زرد، آبی ، سبز، مشکی و قرمز است.

🟡 سیم و کابل کابل سازی ابهر: برند ابهر اولین تولید کننده انواع سیم و کابل است. این برند محصولات باکیفیت و انواع سیم افشان مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی را با قیمت مناسب تولید می‌کند. برای تهیه و خرید انواع سیم افشان برند ابهر از طریق نمایندگی‌های معتبراقدام نمایید. محصولات این برند در حلقه‌های 500، 1000 و 1500 متری به فروش می‌رسد. برای خرید جزئی نیز می‌توانید مطابق با نیاز از 10 تا 20 متری مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

🟡 سیم و کابل همدان: سیم و کابل همدان دارای دو دهه سابقه فعالیت است و محصولات آن توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند. این برند در راستای حفظ محیط زیست سعی دارد با کاهش ضایعات، راندمان تولید را افزایش دهد. همچنین محصولاتی با کیفیت و بدون نقص تولید نماید. سیم افشان این برند در حلقه‌های 100 تا 1000 متری به فروش می‌رسد.

🟡 سیم و کابل سیمکو: این برند محصولات بی نظیر و با کیفیت بالا تولید می‌کند. بیش از 100 نوع سیم و کابل در نمایندگی‌های مختلف عرضه می‌کند. این برند دارای دو دهه تجربه است و محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های ملی اروپا و ایزو تولید می‌کند. از رنگ بندی استاندارد نیز بهره مند است؛ لذا از این محصولات برای کدگذاری می‌توان استفاده نمود.

🟡 سیم و کابل خراسان افشار نژاد: این برند در سال 1345 فعالیت خود را در مشهد آغاز نمود و انواع سیم و کابل را تهیه و عرضه می‌نماید. محصولات متنوع مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی ارائه می‌دهد. سیم افشان برند خراسان دارای کیفیت بالا و دوام طولانی است.

7- سیم و کابل مغان: این برند سه دهه تجربه فعالیت در زمینه تهیه و تولید انواع سیم و کابل را دارد. از پر فروش ترین محصول آن می‌توان به سیم افشان اشاره نمود.

بروزرسانی 27.08.01